Begeleiding

Begeleidingsvormen

Begeleiding is maatwerk: begeleiding thuis (ambulant), gezinscoaching, deelname aan groepsactiviteiten- en projecten, sportmiddagen en individuele begeleiding. Ieder vorm van begeleiding wordt afgestemd op de persoonlijke hulpvraag. We werken samen met scholen en gemeenten. Zo bieden we (overbruggende) onderwijsactiviteiten aan leerlingen die tijdelijk niet meer naar school kunnen.

Begeleidingsvormen:

‘Ongerweeg’: overbruggende onderwijsactiviteiten op maat

Sinds 1 mei 2020 bieden wij op onze nieuwe locatie in de oude basisschool van Schin op Geul overbruggende onderwijsactiviteiten op maat voor thuiszittende leerlingen van 8-18 jaar oud.
  • Doel: terugkeer naar het reguliere of speciale onderwijs
  • Laagdrempelig, niet-klinische setting
  • Persoonlijk, maatwerk & kleinschalig
  • Succeservaringen opdoen
  • Didactische leerlijn, praktische vakken & ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • Traject van maximaal 12 maanden, 1-5 dagen per week

Je krijgt de aandacht die nodig is en de afwisseling in vakken is erg fijn! Ik heb er vertrouwen in dat ik na de zomervakantie weer kan starten op mijn oude school'. Wendy, 14 jaar

Gezinscoaching & ambulante begeleiding op maat

Astara adviseert, oefent vaardigheden en biedt ondersteuning op het gebied van sociale , psychische en opvoedingsproblematiek binnen de gezinsstructuur. Je kunt bij ons terecht voor ambulante begeleiding aan huis, het vinden van een passende dagbesteding en vrijetijdsbesteding, begeleiding in de huiselijke relaties en huisvesting en het regelen van je financiën.

Groeps- en sportactiviteiten

We bieden groeps- en sportactiviteiten aan gericht op sport & spel en natuurbeleving. Eén van de doelstellingen is de motorische en sociaal-emotionele vaardigheden verder te ontwikkelen. Er wordt in kleine groepjes tweewekelijks basketbal gespeeld en in de schoolvakanties worden er toernooien georganiseerd allerlei activiteiten aangeboden, onder andere kampweek, grotbiken en hiken. Op onze boerderij is er volop ruimte voor natuurbeleving. Het omgaan met en zorgen voor dieren draagt bij aan een positief zelfbeeld. We hebben honden, kippen, eenden, konijnen, cavia’s en varkens. De één houdt van dieren, de ander meer van muziek, kunst, of creatieve activiteiten. Het gaat om maatwerk, dus bieden we ook de mogelijkheid om met muziek en kunst aan de slag te gaan of met het creëren van je eigen werk.

Samen sporten, mijn eigen talent ontwikkelen en zo weer andere jongeren verder helpen geeft me een boost! Kwabena, 21 jaar