Onze casus in het Werkboek Jeugdhulp

2 april 2022

Wij zijn trots!

In de afgelopen twee jaar is het team Oppakken en Leren van Complexe Casuïstiek van het OZJ betrokken geweest bij allerlei vastlopende vragen van jongeren, ouders en hulpverleners. Op basis van deze ervaringen is, in samenwerking met jeugdhulpprofessionals en expertteams, het Werkboek Jeugdhulp ontwikkeld.

In het Werkboek Jeugdhulp hebben zij, met hulp van jongeren, ouders, expertteams en heel erg veel andere betrokkenen de lessen van de afgelopen twee jaar gebundeld. Lessen die te maken hebben met lef, creativiteit en bevlogenheid. Deze zijn vertaald in praktische tools die hulpverleners kunnen ondersteunen bij het beantwoorden van vastgelopen vragen van ouders, jongeren en ook professionals.

Ook wij zijn genoemd als Best Practise. Deze is te lezen op pagina 52 t/m 54. Onze casus heeft laten zien dat het goede leiderschap, een nauw contact met het team, zelfreflectie, leersessies met externe begeleiders en vertrouwen en lef van een betrokken expertteam om achter de innovatieve oplossing te blijven staan die we gekozen hebben, net zo goed kan werken als kwaliteitscriteria, HKZ en borging in de systeemwereld.

Over, en met Martin maken wij ook een film. De trailer kun je alvast hier bekijken.

Special Corpus Italia 2022
4 mei 2022
Geniet samen met andere jongeren en fitness- en bodybuildingatleten van FNBB van een sportvakantie in het zonnige Italië. Bekijk hier meer info.
Basketbal Speeldagen Mei 2022
4 mei 2022
Wij zorgen voor de horizontale verbinding tussen zorg, opvang, onderwijs, welzijn en sport. Bekijk hier meer info.
Onze casus in het Werkboek Jeugdhulp
2 april 2022
Op basis van ervaringen is, i.s.m. jeugdhulpprofessionals en expertteams, het Werkboek Jeugdhulp ontwikkeld. Lees hier onze casus.