Onze casus in het Werkboek Jeugdhulp

2 april 2022

Wij zijn trots!

In de afgelopen twee jaar is het team Oppakken en Leren van Complexe Casuïstiek van het OZJ betrokken geweest bij allerlei vastlopende vragen van jongeren, ouders en hulpverleners. Op basis van deze ervaringen is, in samenwerking met jeugdhulpprofessionals en expertteams, het Werkboek Jeugdhulp ontwikkeld.

In het Werkboek Jeugdhulp hebben zij, met hulp van jongeren, ouders, expertteams en heel erg veel andere betrokkenen de lessen van de afgelopen twee jaar gebundeld. Lessen die te maken hebben met lef, creativiteit en bevlogenheid. Deze zijn vertaald in praktische tools die hulpverleners kunnen ondersteunen bij het beantwoorden van vastgelopen vragen van ouders, jongeren en ook professionals.

Ook wij zijn genoemd als Best Practise. Deze is te lezen op pagina 52 t/m 54. Onze casus heeft laten zien dat het goede leiderschap, een nauw contact met het team, zelfreflectie, leersessies met externe begeleiders en vertrouwen en lef van een betrokken expertteam om achter de innovatieve oplossing te blijven staan die we gekozen hebben, net zo goed kan werken als kwaliteitscriteria, HKZ en borging in de systeemwereld.

Over, en met Martin maken wij ook een film. De trailer kun je alvast hier bekijken.

Familie opstellingen in 2023
13 januari 2023
Graag nodigen wij jou uit voor onze familie opstellingen. Deze vinden plaats op onze boerderij. Het gaat thema opstellingen. Bij het voorstellen maakt iedere deelnemer kenbaar wat er speelt. Bekijk hier de data en schrijf je direct in.
Vrienden van Astara 12-11-2022
9 december 2022
Op 12 november 2022 hielden wij, op een bijna magische locatie, een feestavond voor de Vrienden van Astara.
Basketbal Speeldagen Augustus 2022
26 juli 2022
Meld je aan voor de basketbal speeldagen in Geusselt Sporthal! Bekijk hier meer info.