Sport & spel

Sporten in een team is niet voor alle kinderen vanzelfsprekend. Soms zijn er drempels om lid te worden, zoals een onvoldoende aangepast aanbod, de kosten of het vervoer. Als het kind niet meekan in het team, dan is de kans op een verminderd zelfvertrouwen en afhaken groot.
Een deel van onze begeleiding bestaat daarom uit sport- en spel gerelateerde activiteiten. Met veel structuur, waardering en geduld voor elkaar maken we er een fijne teamactiviteit van.

Sport en Spel

Het ontwikkelen van vaardigheden

We ontwikkelen motorische en sociaal-emotionele vaardigheden. Samen gaan we op zoek naar een sport- of spelactiviteit dat goed bij het kind past. Zo kan basketbal heel goed werken bij kinderen met weinig zelfvertrouwen, of opstandige kinderen. Kinderen die moeite hebben met stilzitten, hebben baat bij een sport of spel met weinig uitleg.

Tijdens een activiteit leren de kinderen met uitdagingen om te gaan, samen te werken, problemen op te lossen en vriendschappen te bouwen; allemaal belangrijke competenties die helpen bij het hedendaagse leven. Door het samenbrengen van verschillende soorten kinderen leren ze ook van elkaar.

Sport & Spel

voor ieder wat wils

Een aantal voorbeelden van de activiteiten zijn samenwerkingsspellen, grotbiken, hiken, muziek, kunst, en crea. Er wordt in kleine groepjes tweewekelijks basketbal gespeeld en in de schoolvakanties worden er toernooien georganiseerd. Daarnaast gaan we in de zomer samen op kamp: slapen in een blokhut, kanoën, spelletjes spelen en marshmallows roosteren bij het kampvuur.

Wij willen dat kinderen weer plezier beleven met bewegen. Zo worden ze zich meer bewust van wat ze kunnen, stimuleren we een gezonde leefstijl en leren ze moreel besef.

Heb je een vraag?

Laat het ons gerust weten.