Introductiecursus: De kracht van vrije beweging en dans

15 juli 2022

Introductiecursus: 4 x 2,5 uur (danservaring is niet nodig)

Dans is beweging, is voelen, expressie, ontladen en opladen. Muziek, beweging, aandacht in je lichaam brengen, voelen wat opkomt, hiermee bewegen geeft ruimte, werkt grondend, bevrijdend, helend, bekrachtigend.

Dat wat we in ons leven meemaken slaan we op in ons (onder)bewuste en in ons lichaam. Energiestromen raken geblokkeerd door grote of kleine trauma’s. Middels beweging en dans, breng je de energie letterlijk weer in beweging. Fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel.

Op de vloer leer je:

• Contact te maken met je lichaam
  • Voelen
  • Ruimte geven aan emoties, fysieke sensaties en gedachten
  • Activeren en settelen
  • Ontladen en opladen
  • Je plezier en kracht voelen
  • Verbinden met jezelf en met anderen

Op een speelse manier, kom je je eigen patronen, voorkeuren en moeites tegen op de vloer. In korte reflectie momenten is er ruimte om dat wat op de dansvloer ervaren is te vertalen naar inzichten voor in het dagelijks leven.

Inhoud
Aan de hand van de vier elementen van beweging en de thematiek van de chakra’s werken we aan:

• uitbreiden bewegingsvocabulaire = uitbreiden belevingsvocabulaire
  • thema’s
    • In je lijf landen, gronden
    • Ruimte innemen
    • In je kracht staan
    • Zelfbepaling en meebewegen op de stroom
    • Zelfliefde
    • Mindfulness in beweging
    • Window of presence, leren activeren en settelen
    • Voelen
    • Plezier
    • Ontladen en opladen
    • Verbinden met anderen

Data: Maandag 12,19, 26 september & 3 oktober 2022

Tijd: 10:00-12:30 uur

Locatie: n.t.b.

Kosten: €160,00

Opgeven en meer informatie kan via www.alinebarbou.nl
of info@alinebarbou.nl

Over Aline Barbou van Roosteren

Aline Barbou gebruikt dans, beweging en mindfulness om mensen weer of meer in contact te brengen met hun lichaam. Middels groepslessen, workshops en 1:1 trajecten werk je met Aline aan meer vrijheid, rust en balans in je lijf en leven.
Ze was jaren werkzaam als danseres, dansconsulent voor de provincie Limburg, docent beweging aan de Toneelacademie Maastricht en freelance docent moderne en kinderdans, choreograaf en choreografie coach. Een extreme burn out bracht haar op het pad van de helende kracht van beweging en dans.

Meer berichten lezen?

Familie opstellingen in 2023
13 januari 2023
Graag nodigen wij jou uit voor onze familie opstellingen. Deze vinden plaats op onze boerderij. Het gaat thema opstellingen. Bij het voorstellen maakt iedere deelnemer kenbaar wat er speelt. Bekijk hier de data en schrijf je direct in.
Vrienden van Astara 12-11-2022
9 december 2022
Op 12 november 2022 hielden wij, op een bijna magische locatie, een feestavond voor de Vrienden van Astara.
Basketbal Speeldagen Augustus 2022
26 juli 2022
Meld je aan voor de basketbal speeldagen in Geusselt Sporthal! Bekijk hier meer info.

Heeft u een vraag? Laat het ons gerust weten.